مدیارسان
خانهدسته‌بندی نشدهکانورتر (مبدل تصویر) چیست؟+ راهنمای خرید

کانورتر (مبدل تصویر) چیست؟+ راهنمای خرید

9 دقیقه زمان برای مطالعه

یکی از چالش‌های بزرگ در حوزه تولید محتوا و مدیا در بین عوامل استفاده از چندین نوع دستگاه و تجهیزات، اتصالات و فرمت‌های ویدئویی و صوتی مختلف می‌باشد که تبدیل و اتصال این موارد به یکدیگر کار دشواری خواهد بود. به همین خاطر ابزارهایی روی کار آمده‌اند که بدون افت کیفیت تبدیل و اتصال را به راحتی برای شما به شکل‌های مختلف انجام می‌دهند. این ابزارها کانورتر (مبدل تصویر) می‌باشند. کانورترها از طریق درگاه‌های ورودی و خروجی مختلف، درگاه اتصال یا فرمت ویدئویی شما را گرفته و به درگاه یا فرمت ویدئویی دیگری تبدیل می‌کند. مبدل‌های سیگنال از تنوع زیادی برخورداراند که با توجه به نوع نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما این را هم در نظر داشته باشید که کاربردهای متعددی نیز دارند که در این مقاله با عنوان “کانورتر(مبدل تصویر) چیست؟ و راهنمای خرید” به آن‌ها می‌پردازیم.

کانورتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طور که گفته شد کانورتر یا مبدل تصویر یک دستگاه الکترونیکی است که برای تبدیل درگاه، فرمت و یا یک نوع سیگنال به نوعی دیگر استفاده می‌شود. در واقع این تجهیزات همانند پل ارتباطی بین دستگاه‌ها عمل می‌کنند و نه تنها به تبدیل تصاویر کمک می‌کند بلکه کاربردهای مختلفی در صنایع متنوعی دارند. به طور مثال ممکن است ویدئویی که بر روی دوربین خود ضبط کرده‌اید را بخواهید برای ویرایش به لپتاپ خود با فرمت مورد نظرات تبدیل کنید یا تصویری را به مانیتور انتقال دهید در این صورت احتیاج به یک کانورتر با درگاه مشخص مورد نیازتان خواهید داشت که کار شما را آسان و بی‌نقص ارائه می‌کند. در آخر از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌شود به مواردی همچون اتصال دستگاه‌های مختلف، مانیتورینگ و تبدیل فرمت تصویر در صنایع مختلفی همچون فیلمسازی، تولید محتوا، تدوین ویدئو، فیلمبرداری و… اشاره کرد.

کانورتر یا مبدل های تصویر چه کاربردهایی دارند؟

راهنمای خرید بهترین کانورتر

مهم‌ترین و اولین چیزی که در خرید کانورتر باید به آن توجه کنید، شناخت نیازهایتان می‌باشد. قبل از خرید کانورتر، نیاز‌های خود را به دقت شناسایی و مشخص کنید که آیا احتیاج به تبدیل فرمت صوتی، تصویری یا رابط‌های خاص داری یا خیر. بعد از شناخت نیازها ویژگی‌های مهمی هستند که باید به آن‌ها دقت کنید که شامل:

نوع ورودی و خروجی

نوع ورودی و خروجی کانورتر بسیار مسئله‌ای حیاتی است. مطمئن شوید که کانورتر با ورودی‌های دستگاه‌های مورد استفاده شما سازگار می‌باشد و همچنین خروجی هایشان با نیاز شما همخوانی داشته باشند.

کارایی و کیفیت:

از آنجایی که کانورترها تنوع بالایی دارند و کاربردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف، شناسایی درست کاربرد هر یک از آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین به عملکرد و توانایی تبدیل بدون افت کیفیت مبدل‌ها نیز باید توجه داشته باشید تا بهترین خروجی را داشته باشید.

رزولوشن:

اگر به تبدیل تصاویر یا ویدئوهای با کیفیت احتیاج دارید، مطمئن شوید که کانورتر انتخابی شما از رزولوشن مطلوب شما پشتیبانی می‌کند و فایلی که تحویل می‌دهد شامل افت کیفیت نباشد.

نوع برق:

از جمله خصوصیت‌های مهم دیگر نوع برق ورودی به کانورتر می‌باشد. معمولا مبدل‌های تصویر با ورودی‌های DC یا AC عرضه می‌شوند. انتخاب نوع صحیح برق ورودی براساس نیاز شما بسیار اساسی خواهد بود.

اندازه و قابلیت نصب:

ابعاد کانورتر باید با مکان شما سازگار باشد که بتوانید به راحتی در هر کجا از آن استفاده کنید. بعلاوه از نظر کاربر پسند بودن، کانورتر باید راحتی در نصب و تنظیم را فراهم کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش:

از دیگر موارد مهم برای اطمینان از اعتماد به کانورتر انتخابی، گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش قوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

گارانتی و خدمات پس از فروش تجهیزات بلک مجیک

قیمت:

اما در نهایت با توجه به بودجه خود بهترین کانورتر را انتخاب کنید. اما همیشه کیفیت را اولویت خود قرار دهید.

معرفی بهترین برند برای خرید کانورتر ایده‌آل

همان‌طور که می‌دانید در حوزه کانورترها برندها و کمپانی‌های معتبر بسیاری فعالیت می‌کنند. اما یکی از پیشروان در این صنعت که سال‌هاست در این حوزه جزو پرطرفدارترین‌ها شناخته شده است کمپانی فوق‌العاده بلک مجیک – Blackmagic می‌باشد. کیفیت ساخت بالا و استانداردهای برتر، عملکرد فوق‌العاده، همچنین پشتیبانی فنی بی‌نظیر باعث این شده که یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید کانورتر، به حساب بیاید. این برند باعث آسانی و اطمینان در فرآیند تبدیل و انتقال سیگنال‌های صوتی و تصویری شده و نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده خواهد کرد.

کانورتر Micro Converter HDMI To SDI / SDI To HDMI:

این نوع کانورترها برای تبدیل سیگنال قابل استفاده‌اند. شما امکان اتصال تجهیزات SDI یا HDMI را به یک دیگر خواهید داشت که برای انتقال سیگنال‌های صوتی و تصویری در صنایع فیلبرداری، تلویزیون و… بسیار کاربرد دارند و در دو مدل 3G و 12G موجود می‌باشند. برای مشاهده کامل اطلاعات هر یک از کانورترها به صفحه اصلی Micro Converter HDMI to SDI 3G/12G و Micro Converter SDI to HDMI 3G/12G مراجعه فرمایید.

کانورتر Micro Converter Bidirectional:

این کانورترها به طور همزان اتصال SDI به HDMI و HDMI به SDI پشتیبانی می‌کند و امکان گرفتن Loop هم فراهم می‌کند این مبدل تصویر هم در دو مدل 3G و 12G موجود می‌باشد که بر اساس نیازتان می‌توانید تهیه کنید. برای مشاهده اطلاعات دقیق به صفحه اصلی Micro Converter Bidirectional SDI/HDMI 3G/12G مراجعه فرمایید.

مینی کانورتر Optical fiber:

این مدل نیز وظیفه تبدیل سیگنال‌های SDI را به فیبر نوری یا بالعکس این را دارد، در اصل کانورتر دو طرفه به حساب می آید. که برای اطلاعات بیشتر به صفحه Mini Converter Optical Fiber 12G می‌توانید مراجعه فرمایید.

مینی کانورتر UpDownCross:

این کانورتر بهترین دستگاه برای تبدیل انواع فرمت‌های تصویری SD و HD به یکدیگر است. شما قادر به بالا بردن فرمت، پایین آوردن و حتی سوئیچ بین 1080p و 1080i خواهید بود. اما برای مطالعه کامل می‌توانید به صفحه اصلی کانورتر Mini Converter Updowncross HD مراجعه کنید.

کانورترهای Audio to SDI و بالعکس:

این مبدل‌ها کمک می‌کند به اضافه کردن و ادغام سازی چندین ورودی صوتی با یک منبع تصویری است. که در دو مدل Mini Converter Audio to SDI  و Mini Converter SDI to Audio موجود می‌باشند.

کانورتر Mini Converter SDI Distribution:

کار اصلی این کانورتر این است که یک اتصال را به چند شاخه تبدیل می‌کند. این محصولی است که در حین تصویربرداری کار شما را راحت می‌کند و گاهی اوقات نیازی الزامی می‌باشد. برای مشاهده کامل ویژگی‌های این محصول به صفحه اصلی Mini Converter SDI Distribution  مراجعه فرمایید و یا اگر نیاز به مبدل 4k دارید به صفحه محصول کانورتر  Mini Converter SDI Distribution 4K مراجعه فرمایید.

کانورتر Analog to SDI یا to Analog  SDI:

در آخر این کانورترها نیز وظیفه تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به سیگنال‌های دیجیتال و بالعکس را برعهده دارند. برای مشاهده کامل ویژگی‌های این کانورترها به صفحه اصلی Mini Converter SDI To Analog و Mini Converter Analog To SDI مراجعه فرمایید.

حرف آخر  

در این مقاله با کانورتر و کارایی‌های آن در صنایع مختلف آشنا شدین و تمامی ویژگی‌هایی که باید در حین خرید کانورتر توجه کنید را ذکر کردیم و مورد برسی قرار دادیم. همچنین برند بلک مجیک را به عنوان یک برند سرشناس در این حوزه گزینه‌ای ایده‌آل شماردیم و انواع مختلفی از مبدل‌های تصویر را معرفی و وظایف هر یک را ذکر کردیم. در نهایت اینکه تمامی مدل‌‌های کانورتر این برند حرفه‌ای را می‌توانید از مدیارسان با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش تهیه کنید و چالش‌های خود را به راحت‌ترین شکل حل کنید.

نظر دهید

سبد خرید